Emballasje får mer oppmerksomhet enn noen gang. I et forsøk på å oppnå en sirkulær økonomi er forbrukere blitt mer bevisst på innpakningen ikke bare produktet, som igjen legger press på virksomhetene bak. Dette mener vi er bra og på høy tid! Vi ble derfor glade når en ny, uavhengig Europeisk studie avslørte at fiberbasert emballasje var favoritten! Dette på grunn av miljøegenskapene som resirkulerbarhet og komposterbarhet, samt praktiske faktorer som for eksempel lav vekt (mindre materiale) lettere å oppbevare og finere å se på. Men noe som faktisk overrasket oss litt var at såpass mange er villig til å legge mer penger på produktet hvis det er pakket i et mer miljøvennlig materiale og nesten halvparten ville unngå produsenter og merkevarer som ikke gjør nok for miljøet. Våre vaner er tydelig i endring for det bedre og dette viser et tydelig behov for å fremme miljøinnsats, samt en generell økning i bevisstheten om miljømerker og sertifiseringer.